Lue tämän palstan lähtökohdista:

ajatuksista

082 - Toivosta


Kuva: Markku Lorentz. Utah. 2005.
"Jos meitä siunataan niin, että löydämme palautetun evankeliumin, me voimme päättää solmia ja pitää Jumalan kanssa liitot, jotka tekevät meistä kelvollisia iankaikkiseen elämään. Kun kestämme niissä uskollisesti, Pyhä Henki vahvistaa meidän toivomme ja luottamuksemme siihen, että olemme tiellä kohti iankaikkista elämää ja saamme elää ikuisesti perheinä selestisessä valtakunnassa. Joistakuista saattaa tuntua, että toivo tästä iankaikkisesta ilosta on heikkoa tai jopa sammumassa. Vanhemmat, lapset, veljet ja siskot ovat saattaneet tehdä valintoja, jotka tuntuvat kieltävän heiltä iankaikkisen elämän. Saatatte jopa miettiä, onko Jeesuksen Kristuksen sovitus tehnyt teitä vielä kelvollisiksi.
Eräs Jumalan profeetta antoi minulle kerran neuvon, joka antaa minulle rauhaa. Olin huolissani siitä, että muiden valinnat saattaisivat tehdä mahdottomaksi sen, että perheemme voisi olla yhdessä ikuisesti. Hän sanoi: 'Sinä kannat huolta väärästä kysymyksestä. Elä vain kelvollisena selestiseen valtakuntaan, niin perheasiat järjestyvät ihmeellisemmin kuin osaat kuvitella.' 

Kaikille niille, joiden henkilökohtainen kokemus tai joiden avioliitto ja lapset – tai niiden puuttuminen – heittävät varjon heidän toiveidensa ylle, lausun todistukseni: Taivaallinen Isä tuntee sinut, henkilapsensa, ja rakastaa sinua. Kun olit Hänen ja Hänen rakkaan Poikansa luona ennen tätä elämää, He asettivat sydämeesi toivon, joka sinulla on iankaikkisesta elämästä. Kun Jeesuksen Kristuksen sovituksen voima tekee työtään ja Pyhä Henki johdattaa, voit tuntea nyt ja tulevassa maailmassa sitä perheen rakkautta, jota Isäsi ja Hänen rakas Poikansa haluavat niin kovasti sinun nauttivan. Todistan, että kun elät kelvollisena selestiseen valtakuntaan, niin voit päästä osalliseksi siitä profeetallisesta lupauksesta, että 'perheasiat järjestyvät ihmeellisemmin kuin osaat kuvitella'."

Henry B. Eyring

Lähde:
Eyring, Henry B. 2016: Toivo iankakkisesta perheen rakkaudesta - Liahona, Myöhempien Aikojen
Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon aikakauslehti, elokuu 2016.
Saatavissa osoitteessa https://www.lds.org/liahona/2016/08/the-hope-of-eternal-family-love?lang=fin


Henry B. Eyring toimii tällä hetkellä ensimmäisenä neuvonantajana kirkon ensimmäisessä presidenttikunnassa